…ÉS HOGY NÉZ EZ KI A GYAKORLATBAN?

Az EAP-ot igénybevevő munkavállalók számára egy 06 80-as, ingyenesen hívható telefont tartunk fenn, ezen jelezhetik tanácsadási igényüket. A szinte minden esetben a munkavállaló által kezdeményezett hívás során első lépésként átbeszéljük velük problémájuk mértékét és jellegét és beazonosítjuk az arra legmegfelelőbb tanácsadót. Ezt követően értesítjük az érintett tanácsadót, aki felveszi a kapcsolatot a munkavállalóval, többnyire 48 órán belül, de krízis helyzetben szinte azonnal. A többi már kettőjükön áll: megbeszélhetik a problémát telefonon, vagy személyes találkozó keretében, ha ez utóbbira van szükség és így tűnik célszerűnek.

A legtöbb hívást a munkavállalók kezdeményezik, de különleges esetekben lehetőség van ajánlásra is. Előfordul, hogy egy munkavállaló nem veszi észre időben, hogy segítségre van szüksége. Ilyen esetekben felettese vagy a HR munkatársai javasolhatják számára, hogy keresse fel az EAP-ot, vagy rendkívüli esetekben felvehetik velünk közvetlenül a kapcsolatot és kérhetik, hogy kezdeményezzük mi a hívást a munkavállaló felé. Arról azonban, hogy a munkavállaló végül elfogadta-e a segítséget és élt-e az EAP-on belül tanácsadással, még ilyen esetekben sem adunk ki információt a munkáltató felé.

Az EAP a vezetők és a HR munkatársak számára is korlátlanul elérhető olyan helyzetekben, amikor ők szorulnak szakszerű tanácsra egy-egy nehezebb, vagy rendkívüli helyzetben. Ilyenek például, de nem kizárólagosan azok a ritka és szomorú események, amikor balesetből, hirtelen megbetegedésből vagy egy munkavállaló vagy családtagjának váratlan halálából fakadóan krízis intervencióra van szükség.

Az EAP teljes folyamatáról, kezdve a telefonhívástól a tanácsadásig, a munkáltatóval nem osztunk meg semmilyen, a hívó személyét beazonosítható információt. Megbízóink számára csak olyan, összesített kihasználtsági mutatókat adunk át, amely arról ad tájékoztatást, hogy mennyire népszerű a program a vállalaton belül.